Karbantartás és szoftverfrissítés az R&R Software WIBE rendszerén
2021-05-14

Ügyfélélmény-menedzsment a gépjármű-kereskedelemben

Az Iniciál Autóház az R&R Software Zrt. gépjármű-kereskedelem specifikus CRM megoldását, valamint arra épülő Microsoft Power BI alapú adattárház megoldását választotta kereskedelmi tevékenyégeinek támogatására.

Az Iniciál Cégcsoport 100%-ban magyar tulajdonú vállalkozásként működik. Renault, Dacia, Nissan, Toyota, Peugeot, Citroen, Suzuki, Kia és Opel márkák értékesítésével és vevőszolgálatával, illetve márkaszervízével foglalkozik. Tevékenységét Nyugat-Magyarország területén négy telephelyen végzi: Győrben, Mosonmagyaróváron, Sopronban és Szombathelyen. Jelenleg több, mint 140 főt foglalkoztató dinamikusan fejlődő cégcsoport.

Az Inicál Autóházat több, mint 10 éves szakmai tapasztalatra építkezve 2002-ben alapította Taródy Zsolt, aki jelenleg is a cég ügyvezetője. A cég szakértelmét és hozzáértését igazolják az évről évre növekvő vevőkör, valamint a visszatérő ügyfelek magas aránya. Az Iniciál Autóház Kft. emellett számos – több esetben nemzetközi vonatkozásban is egyedülálló – szakmai elismerésekkel és díjakkal büszkélkedhet.

Az Iniciál cégcsoport járműkereskedelmi területen közel 19 éve használja az R&R Software Zrt. által üzemeltetett, Vector CDP-re épülő cDMS márkakereskedői megoldáscsomagot, amelyet 2019-ben az R&R Software korszerű CRM alkalmazással egészített ki. A bevezetett, egyedi megoldás főbb tulajdonságai:

  • Teljesen folyamat-vezérelt értékesítés: nincsenek többé véletlenül kihagyott üzleti lehetőségek, megválaszolatlan megkeresések.
  • Az üzleti lehetőségek (ügyfél-megkeresések) konszolidáltan, digitálisan kezelhetők.
  • IP telefonközpont integrálása: minőségpolitikának megfelelően minden üzleti hívás tárolt, visszakereshető. Automatikus üzleti lehetőségek hozhatók létre hívásokból, továbbá elmulasztott hívásokra a rendszer kötelezően előírja a visszahívást.
  • Ellenőrizhető értékesítői tevékenység, határidők figyelése.
  • Többmárkás környezet: több autómárka egységes kezelése, a gyártók és márkák egyedi adatszolgáltatási és egyéb követelményeinek teljesítése.
  • Márkánként egyedi, testreszabott, az adott arculatnak megfelelő szignalizációval ellátott ajánlatok, vevőszerződések állíthatók elő.
  • OPEL ügyfél, jármű és számla adatok szinkronizálása az Automaster ERP rendszerből.
  • Többmárkás ajánlati konfigurátor illesztése: Renault, Dacia, Citroen, Peugeot márkákhoz. Az adott márka saját gyári jármű-konfigurátorát használhatják az értékesítők, amelyek a rendszerhez integráltak, így bármelyik esetében gyorsan és egyszerűen készíthető el a teljes ajánlat, majd a vevőszerződés.
  • Az összeállított ajánlat mellékleteként további, cégre szabott egyedi dokumentumok és bizonylatok generálhatók, pl.: átadás-átvételi jegyzőkönyv, ÁSZF, alapfelszereltségek tájékoztatója, műszaki adatlap.
  • Minden összeállított ajánlat, vevőszerződés tárolható az érdeklődő/vásárló digitális dossziéjában, így azok bármikor felhasználhatók, új ajánlatkérés esetén verzionálhatók.
  • Összetett GDPR megfeleltetés: márkánként eltérő követelmények kiszolgálása.
  • Toyota egyedi adatszolgáltatási igények automatizálása, ügyfél adatok szinkronizálása a Toyota gyári rendszerbe.

 

 

Az irodai CRM alkalmazás integráns komponensként tableten működő mobil alkalmazással is kiegészült, amelynek segítségével közvetlenül az autó mellett állva, vagy épp kitelepülős rendezvényen is foglalhatók és kezelhetők a tesztvezetések, és rögzíthetők az érdeklődések. A személyes adatok felvételezése a GDPR előírásoknak megfelelően történik: a kapcsolódó nyilatkozatokat az ügyfél közvetlenül a mobil eszközön fogadhatja el és írhatja alá digitálisan, amely rögtön továbbítható is elektronikus levélben. E funkciók ajánlatok, vevőszerződések áttekintése, elfogadása során is elérhetők.

Az ügyfélélmény-menedzsment rendszer megújítása mellett az R&R Software Microsoft Power BI adattárházat és üzleti analitikai megoldást is bevezetett, amely a kereskedésben végrehajtott feladatokról gyors, pontos, áttekinthető és fejlesztői beavatkozás nélkül, akár közvetlenül a felhasználók által testreszabható statisztikákkal szolgál a tulajdonosi kör részére, valamint eleget tesz a márkaimportőrök részére történő adatszolgáltatási kötelezettségeknek is.

A 2019-ben bevezetett gépjármű-kereskedelem specifikus CRM megoldásnak köszönhetően hatékonyabbá vált az ügyfélkapcsolattartás, amely a COVID-19 miatti korlátozó intézkedések alatt is fenntartható volt a bevezetett digitális rendszerek által támogatott folyamatoknak köszönhetően.